1403/03/30

7 مرحله + گزارش مسمومیت غذایی رستوران 17 نکته

۷ مرحله برای گزارش مسمومیت غذایی در رستوران:

  1. مرحله ۱: علائم خود را مستند کنید

    • درباره علائم خود، از جمله تاریخ و زمان شروع آنها، و سایر جزئیات مرتبط، سابقه داشته باشید.
    • به غذاها یا نوشیدنی هایی که در رستوران مصرف کرده اید و ممکن است علائم شما را ایجاد کرده باشد توجه داشته باشید.
  2. مرحله ۲: با رستوران تماس بگیرید

    • مستقیماً با رستوران تماس بگیرید تا علائم خود را گزارش کنید و نگرانی‌های خود را بیان کنید.
    • در مورد تجربه خود صادق و شفاف باشید، اما همچنین محترمانه و حرفه ای باشید.
  3. مرحله 3: گردآوری شواهد

    • از غذاها و نوشیدنی هایی که در رستوران مصرف کرده اید عکس یا فیلم بگیرید.
    • هرگونه باقیمانده، بسته بندی، یا رسیدی را که ممکن است مربوط به مورد شما باشد نگه دارید.
  4. مرحله 4: به اداره بهداشت گزارش دهید

    • برای گزارش حادثه و ثبت شکایت رسمی با بخش بهداشت محلی خود تماس بگیرید.
    • اطلاعاتی را که جمع آوری کرده اید، از جمله علائم، تاریخ و زمان ویزیت و هر مدرکی که جمع آوری کرده اید، در اختیار آنها قرار دهید.
  5. مرحله 5: به ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود اطلاع دهید

    • پزشک خود را از علائم و بیماری احتمالی ناشی از غذا مطلع کنید.
    • دستورالعمل های آنها را برای درمان و مراقبت های بعدی دنبال کنید.
  6. مرحله 6: پیگیری خود را مستند کنید

    • هرگونه ارتباط بعدی را با رستوران و بخش بهداشت ثبت کنید.
    • هرگونه اقدامات انجام شده توسط رستوران یا بخش بهداشت در پاسخ به شکایت خود را مستند کنید.
  7. مرحله ۷: به دنبال مشاوره حقوقی باشید

    • اگر علائم شما شدید یا مداوم است، ممکن است بخواهید از یک وکیل واجد شرایط مشاوره حقوقی بگیرید.

17 نکته برای گزارش مسمومیت غذایی رستوران:

  1. نکته 1: سریع عمل کنید

    • علائم خود را گزارش کنید و در اسرع وقت پس از وقوع شکایت کنید.
  2. نکته 2: خاص باشید

    • اطلاعات دقیقی درباره علائم خود و غذاها و نوشیدنی هایی که در رستوران مصرف کرده اید ارائه دهید.
  3. نکته 3: همه چیز را مستند کنید

    • کلیه ارتباطات با رستوران و بخش بهداشت را ثبت کنید.
  4. نکته 4: محترم باشید

    • با کارکنان رستوران و مسئولان بخش بهداشت با احترام و حرفه ای رفتار کنید.
  5. نکته 5: به دنبال مراقبت پزشکی باشید

    • سلامتی خود را در اولویت قرار دهید و اگر مشکوک به مسمومیت غذایی هستید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.
  6. نکته 6: پیگیری کنید

    • برای اطمینان از رسیدگی به شکایت شما با رستوران و بخش بهداشت پیگیری کنید.
  7. نکته 7: به دنبال مشاوره حقوقی باشید

    • اگر علائم شما شدید یا مداوم است، ممکن است بخواهید از یک وکیل واجد شرایط مشاوره حقوقی بگیرید.
  8. نکته 8: خونسردی خود را حفظ کنید

    • مهم است که هنگام گزارش علائم و ثبت شکایت خونسرد و خونسرد باشید.
  9. نکته 9: آماده باشید

    • قبل از تماس با رستوران و بخش بهداشت همه اطلاعات و شواهد لازم را جمع آوری کنید.
  10. نکته 10: منتظر نباشید

    • در صورت مشکوک شدن به مسمومیت غذایی منتظر گزارش علائم خود و ثبت شکایت نباشید.
  11. نکته 11: صادق باشید

    • در تمامی ارتباطات با رستوران و بخش بهداشت صادق و راستگو باشید.
  12. نکته 12: قوانین را دنبال کنید

    • هر دستورالعمل ارائه شده توسط رستوران و بخش بهداشت را دنبال کنید.
  13. نکته 13: خانواده خود را ایمن نگه دارید

    • اگر خانواده دارید، آنها را از علائم خود و بیماری احتمالی ناشی از غذا مطلع کنید.
  14. نکته 14: فعال باشید

    • برای محافظت از خود و دیگران در برابر بیماری های ناشی از غذا، اقدامات پیشگیرانه انجام دهید.
  15. نکته 15: حقوق خود را بشناسید

    • حقوق خود را به عنوان یک مصرف کننده بشناسید و در صورت لزوم از اعمال آنها دریغ نکنید.
  16. نکته 16: به دنبال پشتیبانی باشید

    • به دنبال پشتیبانی از دوستان باشید،اگر علائم شما شدید یا مداوم باشد، خانواده یا یک گروه حمایتی.
  17. نکته 17: مطلع باشید

    • در مورد ایمنی مواد غذایی و آخرین فراخوان ها و شیوع بیماری ها مطلع باشید.
  1. «ایمنی مواد غذایی: راهنمای مصرف کنندگان» توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده
  2. “بیماری ناشی از غذا: آنچه مصرف کنندگان باید بدانند” توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری
  3. «ایمنی مواد غذایی و قانون» توسط سازمان غذا و دارو


فرم در حال بارگذاری ...